• maatwerkspecialist
  • snel & professioneel contact
  • onbezorgd op reis
Snel contact
030 - 230 80 10

Reserveren

Op deze pagina vind je een overzicht van vragen die je misschien hebt als je een reis wilt boeken, of juist als je je al een reis geboekt hebt. Als jouw vraag toch niet beantwoord is, bel of mail ons dan gerust! Ons team staat graag persoonlijk voor je klaar!

Hoe vraag ik een offerte aan?

Hoe vraag ik een offerte aan?

Oriënterende fase
Op onze website vind je ons uitgebreide aanbod met veel verschillende reizen. Als je er niet helemaal uitkomt of als je wilt weten of een reis wel echt voldoet aan jouw wensen, bel of mail dan met het team van IJsland Tours voor meer informatie en advies op maat. Geheel vrijblijvend werken wij desgewenst een reisvoorstel met prijsopgave voor je uit voor een reis die is aangepast op jouw specifieke wensen.

Ik wil een reis op maat
Geen probleem! We gaan graag aan de slag met de route die je zelf hebt samengesteld. Laat ons je reisplannen weten en wij werken deze uit in een passend reisvoorstel met de prijzen. Via onze reis-op-maat tool (voorlopig alleen nog voor IJsland beschikbaar, niet voor onze andere landen) stuur je gemakkelijk jouw wensen naar ons door.

Wat is een offerte?
Wij werken graag een offerte (ook op maat) voor je uit. Een offerte (reisvoorstel) is een voorlopige opgave gebaseerd op beschikbaarheid van verblijven en de vluchtbeschikbaarheid van dat moment. Vluchten kunnen wij bij de meeste luchtvaartmaatschappijen (mits buiten 6 weken voor vertrek) vrijblijvend voor je in optie zetten. Gedurende dit offertestadium zullen wij deze vluchten op verzoek vasthouden en kunnen op deze manier het tarief in de offerte garanderen. De gebruikelijke optietermijn is 5 werkdagen (tenzij anders genoemd). In sommige gevallen is een vluchtoptie niet mogelijk, we zullen dit duidelijk vermelden.

Berekenen jullie kosten voor het maken van een reisvoorstel?
Nee, als je ons vraagt om een reisvoorstel uit te werken berekenen wij geen offertekosten.

Is een optie op een reis mogelijk?
Het is in veel gevallen mogelijk om een optie op een reis te krijgen voor een beperkte tijdsduur. Een optie is altijd bedoeld om op korte termijn af te stemmen of de reis definitief geboekt kan worden. De mogelijkheid om een optie te geven is van verschillende factoren afhankelijk, zoals bijvoorbeeld de keuze van luchtvaartmaatschappij, en bijvoorbeeld van de termijn waarbinnen de vertrekdatum plaatsvindt. Neem contact met ons op en we informeren je graag over de mogelijkheden.

Ik ga akkoord met het aan mij geoffreerde reisvoorstel, en dan?
Als ons reisvoorstel je aanspreekt en je wilt de reis gaan vastleggen kunnen wij voor je aan de slag met het definitief boeken van je droomreis. Wij vragen je om de benodigde gegevens en leggen de reis voor je vast. Zodra alles geboekt is nemen we weer contact met je op. Lees meer over het boekingsproces in de onderwerpen hieronder.

Hoe boek ik mijn reis?

Hoe boek ik mijn reis?

Hoe kan ik mijn reis via de website boeken?
Je boekt jouw reis gemakkelijk via onze website. Als je jouw droomreis hebt gevonden, vink je eenvoudig de gewenste opties aan (bijvoorbeeld aantal personen, type huurauto etc.) en klik je op de prijs in de prijskolom. Je loopt dan een automatisch stappenplan door en ziet een kostenoverzicht aan de rechterkant van de pagina. Zodra je akkoord bent gegaan met de boekingsaanvraag ontvang je een bevestiging van de aanvraag via je e-mail. Na ontvangst van je boekingsaanvraag nemen wij binnen 24 uur contact met je op om de reis en beschikbaarheid met je te bespreken. Daarna gaan we aan de slag met het boeken van je reis.

Kan ik telefonisch boeken?
Ja, dat kan natuurlijk ook. We helpen je graag telefonisch met het boeken van je droomreis. Houd dan alvast de persoonsgegevens volgens paspoort van alle reizigers bij de hand, en de adres gegevens van de hoofdboeker. We sturen je vervolgens een e-mail met de (vlucht)gegevens en de prijsinformatie van de reis. Hierin vermelden we ook onze reis- en boekingsvoorwaarden en de ANVR-consumentenvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw reis. We vragen je om deze goed door te lezen en je akkoord op deze voorwaarden terug te sturen. Dit akkoord hebben wij altijd per e-mail nodig.

Kan ik een preferentie of dieet doorgeven?
Ja, dat kan zeker! Laat ons bij boeking je dieetwensen en/of voorkeuren weten en wij nemen het mee in de boekingsaanvraag. We kunnen vooraf geen garanties op preferenties geven, maar doen ons uiterste best je wensen te kunnen bevestigen. Is jouw preferentie voor jou niet een voorkeur, maar een 'must' om de reis te willen boeken? Dan spreken we niet van een preferentie, maar van een 'essentie'. Een 'essentie' is niet altijd mogelijk, en in sommige gevallen zijn hier kosten aan verbonden. Laat het ons altijd weten nog voordat je een boekingsopdracht geeft, en wij bespreken met je of we de essentie kunnen aannemen.

Is een stoelreservering op de vlucht mogelijk?
Als we jouw vluchten inboeken bij Icelandair of Transavia maken we gelijk een gratis stoelreservering voor je. Hierbij houden we rekening met het mooie uitzicht wat je, bij helder weer, op IJsland hebt als je aan komt vliegen. Op de heenreis aan de rechterkant van het toestel, en op de terugreis aan de linkerkant (indien beschikbaar). Een gratis stoelreservering is echter nooit gegarandeerd. De luchtvaartmaatschappij heeft altijd het recht om gratis stoelreserveringen te wijzigen, bijvoorbeeld wanneer er een ander type toestel wordt ingezet. Heb je specifieke wensen voor je stoelreservering, zoals een stoel aan het gangpad, of wil je een stoel met extra beenruimte? Geen probleem, ook dat regelen we graag voor je. Voor stoelen met extra beenruimte wordt een meerprijs gevraagd en gelden strengere betalingsvoorwaarden. Vraag ons naar de mogelijkheden. NB Voor reizen naar Groenland, Spitsbergen en Færøer is het niet mogelijk om zonder betaling stoelen te reserveren. Tegen betaling kan dit wel, echter onder strenge voorwaarden. Vraag het ons, en we helpen je graag verder.

Hoe wordt de reis bevestigd?
Als alle elementen van je reis bevestigd zijn proberen we altijd telefonisch contact met je op te nemen, om dit persoonlijk te laten weten. Daarna sturen wij je de schriftelijke bevestiging, tevens factuur van je reis, per e-mail toe. Indien je in meerdere accommodaties verblijft ontvang je van ons ook het overzicht van geboekte accommodaties. Deze documenten sturen wij altijd per e-mail.

Wat is een boeking op aanvraag?

Wat is een boeking op aanvraag?

Mijn boeking is op aanvraag, wat betekent dat?
Wij hebben geen ‘eigen kamers’ in de accommodaties waar we mee samenwerken. Zodra we jouw boekingsopdracht hebben ontvangen benaderen we onze partners en hoteliers op IJsland rechtstreeks met de vraag of er een kamer beschikbaar is. Wij maken op IJsland geen gebruik van een agentschap maar boeken graag zelf de leukste plekjes voor je. Op onze overige bestemmingen Groenland, Spitsbergen en Færøer werken wij wel samen met lokale agenten.

Hoe lang duurt de aanvraag?
Het hangt van de periode, de bestemming en het type reis af, hoe lang wij nodig hebben om je boeking helemaal in orde te maken. Wij gaan er vanuit dat het boeken van een groepsreis IJsland maximaal 2 dagen in beslag neemt en het boeken van een autoreis IJsland tot circa 1 week duurt. De kans is echter aanwezig, dat hoe later je boekt, hoe langer de aanvraag kan duren. Dit komt omdat het dan bij ons en op de bestemming erg druk kan zijn. Heb je echter al een reisvoorstel van ons ontvangen, waarbij wij de reisonderdelen voor jou in optie hebben gezet? Dan kunnen we je jouw reisaanvraag vrijwel direct bevestigen. NB Voor onze overige bestemmingen Groenland, Spitsbergen en Færøer zijn wij afhankelijk van de (snelle) reactie van onze partners. Als het wat langer duurt sturen wij een herinnering naar de agent uit.

Bieden jullie groepsreizen aan?

Bieden jullie groepsreizen aan?

Aanbod groepsreizen
Wij hebben een gevarieerd aanbod aan groepsreizen. De meeste soorten groepsreizen bieden wij aan op IJsland. Op Groenland zijn er verschillende mogelijkheden voor avontuurlijke groepsreizen. Op de Færøer bieden wij 2 groepsreizen aan onder leiding van een lokale gids. Op Spitsbergen zijn er geen groepsreizen met een gids. Je zou een cruise wel een groepsreis kunnen noemen. Je reist met een internationaal gezelschap op het schip en er worden lezingen aan boord gegeven door deskundige gidsen, die ook mee gaan bij de tripjes per zodiac aan land tijdens de cruise.

Wat is de samenstelling bij groepsreizen?
Over de groepsindeling, leeftijd van de reizigers en/of het aantal deelnemers kan meestal weinig informatie gegeven worden. Dit heeft te maken met de privacywetgeving die bij onze buitenlandse agentschappen strenger is dan bij ons (de meeste groepsreizen die wij aanbieden hebben een internationaal karakter). Wij kunnen je, op verzoek, wel laten weten of wij zelf andere reizigers geboekt hebben op een bepaalde reis of vertrekdatum. We laten in dit geval enkel de hoeveelheid personen weten. Het minimum en maximum aantal deelnemers staat bij elke reis genoemd.

Thema groepsreizen
Naast onze busreizen bieden wij ook thema groepsreizen aan. Zoals wandelreizen, Noorderlicht reizen en fotografiereizen.

Gidsen en chauffeurs
Afhankelijk van de gekozen reis en het aantal deelnemers, zul je soms een chauffeur én een gids hebben en bij kleinere groepen een gids/chauffeur. Bij de door ons aangeboden groepsreizen naar Groenland en de Færøer is er vaak lokale reisleiding aanwezig en reist er geen vaste gids mee.

Welke taal spreekt de reisleiding?
Diverse van onze groepsreizen worden geboekt bij één van onze IJslandse partners. De samenstelling van de groep is daarom meestal internationaal en de voertaal is dan Engels. Daarnaast bieden wij ook een goede selectie van groepsreizen met Nederlandstalige reisleiding. Bovendien worden onze fotografiereizen altijd begeleid door Nederlandse fotografen.

Wandelingen tijdens een groepsreis
Bij elke groepsreis geven wij aan wat voor wandel niveau de reis heeft. Twijfel je of de reis voor jou geschikt is? Neem gerust contact met ons op!

Excursies ter plaatse bijboeken
Tijdens onze groepsreizen worden er soms facultatieve excursies aangeboden. Wanneer je wilt deelnemen aan een excursie betaal je de kosten voor deze excursies ter plekke aan de gids. Deze excursies zijn soms ook vooraf te boeken, dit raden wij echter af om te doen. Het kan zijn dat een excursie gewijzigd of geannuleerd wordt i.v.m. bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden. Het is dan makkelijker voor jou, de groep en de gids om het ter plaatse te regelen.
Excursies worden altijd in overleg met de groep ingepland, meestal aan het begin van de reis.

Gegarandeerd vertrek
De meeste groepsreizen die we aanbieden hebben een gegarandeerd vertrek. Voor sommige reizen is een minimum aantal deelnemers nodig, voordat de reis gegarandeerd kan worden. Informatie daarover staat bij de betreffende reis op de website. Het maximum aantal deelnemers vind je eveneens vermeld bij de betreffende reis.

Reizen met baby's en kinderen

Reizen met baby's en kinderen

Zijn de reizen geschikt voor baby's en kinderen?
Ja zeker! De mate van geschiktheid hangt wel af van verschillende factoren, zoals het land waar je naar wilt reizen met de kinderen, het tempo dat je wil aanhouden, en het seizoen waarin je wilt gaan reizen. Een autoreis IJsland bijvoorbeeld kan zeer geschikt zijn voor gezinnen. In de meeste accommodaties is een baby- en of één extra kinderbed op de kamer gratis. We vermelden geen kinderkortingen bij de prijzen van onze autoreizen, omdat dit afhangt van het soort reis. Informeer gerust bij ons team naar de mogelijkheden om jouw droomreis, samen met de kinderen, door ons te laten samenstellen naar wens.

Een groeps- of autoreis met kleine kinderen?
Een groepsreis met baby's en kleine kinderen raden raden wij af. Een autoreis is veel meer geschikt voor gezinnen met (kleine) kinderen. Denk hierbij aan de mogelijkheid om je eigen tijd in te delen. En zelf stops in te kunnen plannen onderweg. Wij adviseren dan een reis met verblijf in (verschillende) vakantiehuisjes.  Je kunt in de huisjes zelf koken en bij verblijf in huisjes op een kleinschalig parkje zijn vast ook vriendjes en vriendinnetjes!

Zwembadjes op IJsland
Een aantal wat grotere plaatsen heeft een zwembad waarvan het water uit een natuurlijke bron komt, maar waarvan de temperatuur gereguleerd is. Deze zwembaden hebben omkleed faciliteiten en vaak is er een glijbaan(tje) of ander speelgoed voor kinderen. Bij de verschillende ondiepe badjes wordt de watertemperatuur aangegeven. Natuurlijke hotpots zijn veel minder geschikt voor (kleine) kinderen. Er zijn geen omkleed faciliteiten in de vrije natuur. Het water komt uit de bodem, dus voel altijd eerst hoe warm het water is. Het kan ook glibberig zijn vanwege algenaanslag.

Moet ik mij verzekeren?

Moet ik mij verzekeren?

A.s.r. Verzekeringen
IJsland Tours heeft een goede samenwerking met A.s.r. Verzekeringen, dé specialist in reis- en recreatieverzekeringen. Vakantie is namelijk belangrijk! Je moet er onbekommerd van genieten. Daarom zijn er verzekeringen voor jouw vakantie: Een annuleringsverzekering voor wanneer je onverwacht niet op reis kunt gaan, en een reisverzekering voor dekking van personen-hulpverlening, bagage, geneeskundige kosten en ongevallen. Een reisverzekering is, op verzoek, uit te breiden met zaken die voor jou belangrijk zijn. Voor onze auto- en camperreizen bieden wij in samenwerking met A.s.r. Verzekeringen de gunstig geprijsde en zeer uitgebreide 'Auto- Camper Casco Schadeverzekering' aan. Tip: Controleer alvast de verzekeringen die je al hebt en sluit de verzekering die je nog nodig hebt meteen af bij boeking af. Ben je al doorlopend verzekerd? Controleer dan de hoogte van de reeds verzekerde reissom, het kan zijn dat je een deel moet bijverzekeren.

Ben je woonachtig in het buitenland?
In de voorwaarden van de verzekeringen staat dat de verzekerde een vaste woonplaats in Nederland moet hebben. Dankzij de grensbewonersclausule kunnen wij eveneens een reis- en annuleringsverzekering en een auto-casco-schade-verzekering voor je afsluiten als je in België of Duitsland woonachtig bent. Hier zijn wel afwijkende voorwaarden op van toepassing (Kortlopende Reisverzekering Clausule Grensbewoners). Ben je woonachtig buiten Nederland, België, Duitsland? Dan kunnen wij helaas geen verzekering voor je afsluiten. Raadpleeg je eigen verzekeraar.

Hoe boek ik excursies?

Hoe boek ik excursies?

Waar kan ik jullie aanbod vinden?
Op onze website vind je meer dan 100 excursies! Via de filterfuncties zoek je gemakkelijk binnen het aanbod naar jouw gewenste excursie(s). Excursies zijn (los) niet via onze website te boeken. Bij iedere reis hebben wij suggesties voor excursies gemaakt welke tijdens het boekingsproces wél direct bij te boeken zijn.

Ik heb al een reis via IJsland Tours geboekt
Heb je jouw reis al geboekt bij ons, en zou je graag excursies en/of luchthaventransfers willen toevoegen aan je avontuur op IJsland? Dat kan! Stuur ons een e-mail met daarin je boekingsnummer, naam en vertrekdatum en uiteraard welke excursies je wanneer wilt boeken. Wij zullen de tours voor je bijboeken en zodra alles geboekt staat een aanvullende factuur toesturen. Mocht je willen weten welke type tours in te plannen zijn bij je reis, vraag gerust om ons advies!

Ik heb geen reis via IJsland Tours geboekt
Heb je geen reis bij ons geboekt en wil je toch graag gebruik maken van ons uitgebreide excursie aanbod? Ook dat is mogelijk (alleen voor excursies op IJsland). Stuur ons een e-mail met de volgende gegevens:
– accommodatie waar je verblijft (wij kijken dan voor je na of je daar opgehaald kunt worden)
– aankomstdatum en vertrekdatum van de gehele reis
– vluchtgegevens
– tijd, datum en aantal personen en de excursie(s) die je wilt gaan doen
– adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres van de hoofdboeker
– namen en geboortedata alle reizigers

Bijkomende kosten hiervoor zijn € 5 pp SGR-consumentenbijdrage, éénmalig € 50 reserveringskosten, en éénmalig € 2,50 bijdrage calamiteitenfonds. Wij gaan de excursies voor je vastleggen en na bevestiging ontvang je de factuur (per e-mail). De vouchers ontvang je ca. 2 weken voor vertrek via de e-mail. Bij vertrek binnen 2 weken ontvang je de vouchers direct nadat wij de betaling hebben ontvangen.

Is hotel pick-up inbegrepen?
Bij de meeste excursies is de transfer/hotel pick-up inbegrepen, tenzij anders omschreven. Er zijn ook excursies waarbij je zelf naar het opstappunt van de excursie rijdt (of loopt). Bij elke excursie vermelden wij het opstappunt/startpunt.

Hebben jullie luchthaventransfers?
Op IJsland: Jazeker. Wij ontzorgen graag en regelen vooraf luchthaventransfers vanaf de internationale luchthaven Keflavik naar de stad Reykjavík en v.v. voor een rustige start of relaxt afscheid van IJsland. Na aankomst en bij vertrek van iedere vlucht brengt de Flybus je in ca. 50 minuten naar het BSI busstation. Daar stap je over naar een kleiner busje die je voor je accommodatie of bij de dichtstbijzijnde bushalte voor je accommodatie afzet. Sinds een aantal jaar is het in het centrum van Reykjavik autovrij en is het niet meer toegestaan dat busjes reizigers ophalen bij het hotel. De bushalte waar je dan wordt afgezet is nooit ver van je accommodatie.

Excursies Groenland, Faroer en Spitsbergen
Voor deze landen geldt dat wij excursies alléén in combinatie met een bij ons geboekte pakketreis aanbieden.

Bij veel van onze reizen naar Groenland bieden wij excursiepakketten aan. Deze excursiepakketten zijn niet los te boeken, alleen in combinatie met de reis. De excursiepakketten moeten vooraf bijgeboekt worden en zijn op aanvraag, net als de reis zelf. Je kunt later, als we je reis al hebben bevestigd, ook nog een pakket bijboeken. In dit geval rekenen we € 30 extra administratiekosten, deze krijgen wij namelijk van onze partner doorbelast. Het is daarom slim vooraf je pakket al bij te boeken!

Voor Spitsbergen en de Faroer geldt, dat je excursies kunt toevoegen aan het boekingsformulier. Als je van ons een reisvoorstel/offerte hebt ontvangen, nemen we daar al een aantal tours als suggestie in mee. Je kunt ons bij je boekingsopdracht laten weten welke excursies je wilt boeken.

Wanneer betaal ik mijn reis?

Wanneer betaal ik mijn reis?

Hoe hoog is de aanbetaling?
De factuur bevat alle informatie over de betaling die je nodig hebt. Wij verzoeken je eerst een aanbetaling te voldoen binnen 10 dagen na de factuurdatum. Meestal bedraagt deze aanbetaling 25% van de reissom, plus de eventuele verzekeringen en de reserveringskosten. Voor speciale aanbiedingen, pakketreizen waarbij vluchten met afwijkende voorwaarden zijn geboekt (o.a. Transavia), reizen naar IJsland met de ferry van Smyril Line, paardrijtours en voor reizen naar Groenland, Spitsbergen en Faeroer gelden hogere aanbetalingen. Dit vermelden wij bij het reisvoorstel, of staat bij de voorwaarden op de website indien de reis online geboekt wordt.

Wanneer betaal ik het restant?
Uiterlijk 8 weken voor vertrek dient de restantbetaling bij ons op de rekening te zijn bijgeschreven. Dit geldt voor standaard pakketreizen naar IJsland. Voor speciale aanbiedingen, pakketreizen waarbij vluchten met afwijkende voorwaarden zijn geboekt (o.a. Transavia), reizen naar IJsland met de ferry van Smyril Line, paardrijtours en voor reizen naar Groenland, Spitsbergen en Faeroer gelden andere betalingsvoorwaarden. De boekings- en betalingsvoorwaarden staan vermeld bij al onze reizen onder het kopje: 'overige informatie'.

Uitzonderingen
Er zijn uitzonderingen op de regel: bij een vertrek binnen 8 weken dient de gehele reissom in 1 keer voldaan te worden. Hetzelfde geldt voor speciale aanbiedingen zoals bijvoorbeeld voor de mei- of de herfstvakantie specials en reizen met vluchten van Transavia. De aanbetaling wordt dan verhoogd met de volledige ticketprijs. Afwijkende betalingscondities bespreken wij altijd voordat wij de reis aan je bevestigen. We vermelden deze ook duidelijk in de offerte en onder de prijstabellen op onze website onder het kopje 'overige informatie'. Veilig online betalen is bij ons ook mogelijk via Ideal of MrCash (België).

Krijg ik een betalingsherinnering?
Je krijgt na de eerste factuur geen nieuwe factuur of een herinnering. Het is dus belangrijk dat je de datum van de betaling van het restantbedrag zelf in je agenda noteert.

Krijg ik een bevestiging?
Wij versturen geen bevestiging van je betaling. Op verzoek kijken we uiteraard graag voor je na of de betaling door ons is ontvangen.

Kan ik per creditcard betalen?
Je kunt bij ons helaas niet betalen met een creditcard, wij hebben bewust geen contract voor deze betaalmogelijkheid afgesloten. De reden hiervoor is dat creditcard maatschappijen een (hoog) percentage van de betaling aan kosten vordert via ons, welke wij genoodzaakt zouden zijn aan de reiziger door te belasten. Een reden voor reizigers om te betalen via creditcard is vaak omdat er door de creditcard maatschappij automatisch een reisverzekering afgesloten wordt. Omdat de door ons te belasten betaaltoeslag vele malen hoger zou zijn dan de kosten voor een separate reisverzekering bedragen, adviseren wij je los een reisverzekering voor deze reis af te sluiten.

Bankgegevens IJsland Tours
ABN AMRO: NL14 ABNA 0446 0757 60
ING BANK: NL24 INGB 0005 3054 88

Voor betaling vanuit het buitenland heb je de volgende codes nodig:
BIC: ABNANL2A
IBAN: NL14ABNA0446075760

Kan ik mijn reis wijzigen?

Kan ik mijn reis wijzigen?

Mijn naam is onjuist vermeld
Als je de factuur van ons ontvangt vragen wij je om nog een keer goed de namen en geboortedata van alle reizigers te controleren. Als je ons direct laat weten wanneer er gegevens niet kloppen, kunnen we het meestal zonder extra kosten voor je aanpassen. Als je het later aan ons doorgeeft, zijn er vaak kosten aan verbonden om de namen te wijzigen. Geef het daarom aan ons door als er iets niet klopt, vóórdat je de aanbetaling voldoet.

Zijn er kosten aan wijzigen verbonden?
Wanneer er een boekingsopdracht is gegeven (per e-mail, telefoon of via het boekingsformulier op de website) en de reis door ons is aangevraagd, zijn de wijzigingskosten € 50 bij wijzigingen tot 2 maanden voor vertrek, plus de eventuele meerkosten die door de leveranciers berekend worden. Binnen 2 maanden voor vertrek zullen er hogere kosten berekend worden, omdat er dan ook vanuit onze partners ter plaatse (hogere) annuleringskosten berekend worden. Bij het wijzigen van de reisdata kunnen er toeslagen ontstaan. dit komt doordat de vluchten voller kunnen zitten, en er daardoor enkel duurdere boekingsklassen beschikbaar zijn dan er waren tijdens de offerte/het inboeken.

In de plaats stelling mogelijk?
Een in de plaats stelling is altijd mogelijk, echter in sommige gevallen kunnen er kosten verbonden zijn aan deze wijziging. Neem gerust contact met ons op, dan gaan we voor je uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Voor autohuur, accommodaties en excursies zal het meestal geen probleem zijn om de persoon te wijzigen. Voor vlieg- en ferrytickets is het van verschillende factoren afhankelijk of we deze kunnen omboeken, en wat daar de kosten voor zijn. Zijn de tickets bijvoorbeeld al uitgeven, dan zullen deze niet zonder kosten op een andere naam omgeboekt of geannuleerd kunnen worden. Het nieuwe ticket kan soms alleen tegen een hoger tarief worden ingeboekt dan het oorspronkelijk geboekte ticket. Een aanvraag voor 'in de plaats stelling' kan tot uiterlijk 7 kalenderdagen voor vertrek.

Kan ik mijn reis annuleren?

Kan ik mijn reis annuleren?

Hoe kan ik annuleren?
Als je door onverwachte en/of persoonlijke redenen je reis moet annuleren, neem dan telefonisch contact met ons op. Wij bespreken de annuleringsvoorwaarden en de kosten van de annulering met je. Wij vragen altijd om een schriftelijke opdracht voor annulering van de reis, van de hoofdboeker. Daarna gaan we de annulering in orde maken. Je ontvangt van ons een annuleringskostenfactuur, die je kunt gebruiken om de kosten eventueel te claimen bij je verzekeringsmaatschappij.

Zijn er annuleringskosten?
Ja, als je jouw reeds bevestigde reis moet annuleren brengen wij je naast de reserveringskosten ook annuleringskosten in rekening conform onze (ANVR) boekings- en reisvoorwaarden. Je vindt de annuleringsvoorwaarden op onze website. Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, en de reden van de annulering valt onder een 'verzekerde gebeurtenis', dan kun je de annuleringskosten bij je verzekeringsmaatschappij indienen.

Persoonlijke gegevens

Persoonlijke gegevens

Privacy beleid
IJsland Tours hecht veel waarde aan je vertrouwen in onze organisatie. Om de service en het reisproduct zo goed mogelijk te leveren kan het noodzakelijk zijn je persoonsgegevens beschikbaar te stellen aan onze leveranciers of derden, die de uiteindelijke producten en diensten leveren die je bij ons hebt geboekt. Wij zullen je persoonsgegevens nooit zonder je toestemming verstrekken aan personen of bedrijven voor commerciële exploitatie.

Lees meer over ons privacy beleid .

Welke zekerheden biedt IJsland Tours?

Welke zekerheden biedt IJsland Tours?

IJsland Tours is aangesloten bij de ANVR, SGR, SGRZ en het Calamiteitenfonds
Tekst

ANVR
Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Meer informatie over reisvoorwaarden en ons ANVR certificaat via .

SGR
Stichting Garantiefonds Reisgelden: staat o.a. garant voor je vooruitbetaalde reisgeld. Meer informatie en de SGR garantie regeling via .

SGRZ
SGRZ is het zakelijke zusje van de SGR, en is een garantiefonds voor de zakelijk markt. Meer informatie via .

Calamiteitenfonds
De op onze website gepubliceerde reizen vallen binnen de grenzen van de garantieregeling van de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Meer informatie en de CFR garantieregeling via .